19 December 2010

Hargai bila di depan mata..

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 19:46 0 comments
Baru lepas tgk blog Anis Najwa , dia letak lagu YOU by Nur Jannah.

Dengar lagu tu rasa sedih sangat. Teringat pada yang tiada. * Bukan dah meninggal, tapi bukan lagi hak milik. Ya, hak milik. Kebahagian itu hak milik setiap insan. (Ada kaitan ke?) Huhu. Itu lah kan manusia. Kita sering bercakap mengenai kekurangan, kejahatan dan keburukan orang. Tak suka dengan kewujudan seseorang itu. Tapi, apabila mereka sudah tiada baru kita sedar yang mereka itu sebenarnya penting dalam hidup kita. :)

Buat kawan-kawan, saya mohon maaf atas kesalahan serta kekurangan saya. Kadang-kadang saya tak sedar yang saya telah melukai hati kalian. Jika ada benda tak betul yang saya telah lakukan terhadap kalian, jangan segan untuk memberitahu saya. Saya sayang semua teman saya walaupun kadang-kadang saya melukai hati kalian. Jangan pernah hilang dari hidup saya lagi.

Ini video lagu tersebut. :)


p/s : Anis, jangan marah ye kami copy lagu ne. Sweet sangat. ♥

sayang,
Hana Qasrina Hanim ♥

16 December 2010

TERASA INGIN MAKI ORANG. :D

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 21:49 0 comments
Wahai anda, lama sudah ye kisah kita berakhir. Saya pun dah lupakan anda tahu. Dah terima segala suratan takdir antara kita pun. *Ceewah, ayat sangat tidak boleh blah!  Itu sem satu kot. Well, as we know Don't judge a book by its cover right? Ambil lah pengajaran ini buat seumur hidup anda. Lain kali jangan nak main pancing je, kenal dulu doe. Bila tak dapat, mula lah nak benci maki hamun kan?

Itu la lelaki. Tak dapat, nak. Hingin sangat-sangat. Sanggup buat itu ini. Semata-mata bak buat girlfriend. Huh, tak sengal pun begitu ye. Macam-macam lah buat supaya dapat tackle kan. Tapi bila dah tak dapat, hilang terus. Sumpah saya dah meluat dengan lelaki begini. Oi, tak perlu la nampak obvious sangat yang anda tu kempunan nak girlfriend. Kalau dah orang tak nak tu, memang la anda boleh cari lain. Cuma tak perlu nak bermusuh dengan perempuan tersebut. Jadi la kawan, susah sangat ke? Haih. Perempuan punya la emosi kalau dah reject lelaki itu ini, lelaki senang je gitu kan? Pleaseee la. -______-"

SAYANG JAJA LALA.

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 21:00 0 comments
TEKANAN !!!!

Hari ne 10 Muharam. Hari baik kan. But something had turn around. Memang sangat-sangat mendukacitakan. Rasa nak meraung, menangis, menjerit, mengguling, meng - meng lah! Ha. Tension gila kot hoi!

Sangat emosi start dari kelmarin dulu lagi. bertambah dan bertambah lagi and now dah meletup SIKIT. Macam gunung berapi la kann. Berasap-berasap lepastu keBAABOOOMM!!! Macam tu lah saya sekarang. Memang emosi habis lah. Rasanya ne 1st time kot duk kat UiTM Puncak Alam, saya se-emosi ini. Dulu pernah ja emosi, tapi belum sampai tahap marah orang. Ha, hari ne memang ada lah kan mangsa yang sangat malang. :D

Mula-mula boleh emosi tu ada la sebabnya kan, tak boleh tulis kat blog. Satgi ada pulak yang nak marah. Kan? Kan? Payah macam ni. PEREMPUAN MEMANG EMOSI, SILA PAHAM. =) OK foinee la pasal tu, dah xkesah. Dalam hati selalu cakap "cena pun takpa". Perempuan kan lembut hati. Kelmarin okey saja, masih boleh bersabar. Cuba menjalani hidup senormal mungkin. Tapi sampai part malam, bermula lah letusan gunung berapi sikit-sikit. Dengan serabut pasal lab report yang tertangguh tu, memang hampeh la kan. Takpa, part saya and Jaja dah setel semalam walaupun ber-emosi. Duk menggila pun masih lagi boleh siapkan. Tapi kalau cakap pasal "tu", memang sorry to say. Sangat sakit hati saya. :)


Tidur awal semalam dengan harapan nak puasa, sebab hari bagus Khamis ni. Dah kunci jam pukul lima pagi, ajak jaja puasa jugak. Tapi malang tidak berbau, saya tak dapat berpuasa hari ni. Dengan sangat sedih dan hampa, saya tidur semula. :( Dan kesian dekat jaja sebab saya cakap nak kejut dia sahur, tapi tak pegi pon. =( *SORRY JAJA! Okey, dan macam biasa. Kalau tidur awal akan mengantuk, kalau tidur lewat pun akan mengantuk. Tapi yang lagi dasyat bila tidur awal dari kebiasaannya. Resultnya adalah nak tidur dan nak tidurr lagi.!!! Itu saya lah, orang lain taktau. Kalau tidur lewat tu, biasa la mengantuk sekejap tapi lepas tu okey. Ini tak, tidur awal, tapi masa lecture kimia tadi mengantuk gila tahap yang tak pernah rasa lagi. Rasanya dah tertidur dalam dewan kot. (Maaf Dr. Rosli :'( huhu~ )

Masalah ketiga hari ini apabila dalam makmal komputer. Haih, sangat tekanan ye hari ini. Masalah boleh diletak nombor pulak kan. HAHA Tadi buat exercise Programming. WOW! Budak engin la katakan. -__-" Mula-mula hilang la sikit emosi sebab boleh buat Soalan SATU, lepas tu start la nak menon situ sini. Padahal benda kecik ja kot silap, terus tak jadi. Memang serabut+menyampah dengan CodeBlocks tu! >.< Disini lah saya mula nak klimaks punya emosi. Sebab nak balik tidur, tapi kerja tak siap so tak boleh balik awal. Grr! Memang silap lah saya bagi cadangan dekat Puan tu suruuh start kelas awal. Ingatkan start awal boleh balik awal. HUH! Dah nak balik tu, hujan lebat gila. Memang best la kan nak naik tangga dengan basah-licin tu. ++ Jaja yang pakai selipar tu, ha memang lah jadi OKU sebentar. =p Dah sampai kolej, sesungguhnya saya nak tidur dan malas untuk beli makanan. T____T Maka dengan itu saya tidak lunch. Sampai bilik ja terus MATI. Haha, bangun ja LAPAR! Nak turun beli makanan jangan harap lah kan. Makan la roti sekeping and megi Farah. Dan sesungguhnya juga saya tak lalu nak makan megi tersebut. Bukan selera saya, tapi digagahkan juga makan separuh. ~.~

Seterusnya, lecture computing. YES! Ini serroonokk. Tahu? Saya dengan Jaja tak belajar langsung kot dua jam tu sebab dok ngesohkan Lab report fizik. Budak-budak laki memang takleh harap pun kan nak buat kerja. Harap tulisan ja LAWA, tapi HAMPEH! Memang saya tak lupa la nak cakap terima kasih sebab tolong buat experiment, tapi jangan la merosakkan lab report tu. Tak tahu ke carry mark tu? T__T Masa tu lah nak buat cover page, nak buat semula graph. Dengan table tak complete. Haih, useless tahu? Saya tak marahkan awak, cuma geram. Saya tak dapat belajar langsung dua jam tu. Tekanan kot! Urgh, sembang bagus ingat dah complete. haish, tekanan haku begini~

Lepas lecture, memang terbaikk punya saya emosi. =)) Sambil tungu nak masuk lab, perlu settlekan report. Tup-tup saya and jaja tak bawak assignment. WARGHH!!~ Memang lah bahagia kalau hari-hari begini kan. =D Berkejar-kejar lah nak naik tangga maut tu masa tengah-tengah hari ye. Tapi iman saya tak cukup kuat nak naik tangga, maka saya pun naik bus. T__T semata-mata nak pergi ambil assignment yang tertinggal atas katil. Hah, sukeenyee saya! Dah ambil tu, berkejar-kejar pulok lah nak ke lab. Tak tekanan mana pun laaa kan??????? Huh. Sampai je, tutor terus usha. -____-" Paling sakit hati bila setiap kali lab je, budak laki ja yang buat experiment tu. Saya dengan Jaja tengok je. Tak paham pun. Tiba-tiba tutor datang tanya soklan. Memang kami boleh jawab la kan? !@#$%^*()(&%$  pffttt! Ini lah masanya perasaan saya yang dah tak terkawal. Apa la yang dah nak jadi tak tahu ha? Tu satu tekanan. Lagi tambah emosi bile bergaduh pasal report yang kedua ni. Benda remeh je kot? Susah sangat ke ha? OK, Takpa. Aku buat semua. Senang. Hampa tak payah buat apa pun. Biaq, biaq aku buat sorang. Ha, puas hati? Kalau buat report 1st ni elok takpa jugak nak complain, ni hampeh. Pastu sedap ja kata kami tak buat kerja? What the .......? Tahu tak, lepas tu kena lagi dengan tutor. Memang bagus lah hari kamis ni kan? Suka cinta ini hari.

Last, ini tak ikut turutan. Saja nak tambah. Sebab tadi kan, ada la saya bercakap dengan orang tersebut. tapi dia buat tak tahu ja. Kalau jauh takpe jugok, ne saya bercakap sebelah dia kot. Langsung dia tak berpaling. Haih, apa masalah awak ha? Saya ada buat salah ke? Kalau ada cakap depan-depan la. Orang buat baik dengan dia, dia layan orang macam ni. Foinee, tak kesah sangat. Tapi jangan awak yang nak buat emosi sudah. Takdak masa saya nak layan nanti ye. 

LEPAS TENSIONNN!!

Yea meh. Lepas selesai lab, kami semua pun pulang. =) Sampai je Raflesia, saya sesungguhnya nak lepas tension. Maka dengan itu saya beli buah dan keropok dan nasi goreng pattaya. Naik bilik je, saya habiskan makanan dengan tekanannya. T____T Padahal tak lapar sangat, cuma nak lepas tension. ^^ Sambil makan sambil onlinee dan sambil tulis blog. Sangat lama saya menulis sebab nak kena cover story supaya tak sensetive kepada mana-mana pihak. :)

HAPPY ENDING

Nak tahu ke? Hehe. Tadi kan saya dan Jaja tersangat emosi dalam lab. Semua soklan tutor tanya tak boleh jawab. Lepas tu kena lagi dan lagi. Rasanya dah kena banned kot dengan beliau. Lalu selepas selesai ja kelas, kami berdua pergi berjumpa Miss dan memohon maaf atas ketidak sopanan kami dalam lab tadi. Kami sangat lah serabutt dari pagi tadi. Padahal semalam merancang untuk hidup dengan bahagianya hari ini. Dan tahu kah anda bahawa tutor tu cakap, nothing lah. Next time buat baik-baik. ^^ Dia tak marah pun, cuma tinggikan suara ja. :) *Sayang MISS banyak-banyak! Maaf ye miss, janji tak buat lagi. Hee~


saya sayang jaja. ♥♥

p/s : kami pakai baju kaler ijau. teng for the kemeja. :D

12 December 2010

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 13:11 0 comments








How could you be so heartless?

Cakap tak serupa bikin !

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 12:55 0 comments
Oh tajuk yang hot. Saya tujukan ini buat bukan seorang tapi ber.orang-orang. HAHA

Haihh. Penat doh nak jaga perasaan semua orang kan? Perasaan kita seciput ja yang nak jaga. Tapi takpa lah kan, kita IKHLAS. Bukan nak buat baik kerana ada udang disebalik batu ke hapa. Memang kita kena buat baik dengan semua orang pun. Kalau kita baik dengan orang, orang pun nak baik dengan kita. Kalau kita jahat dengan orang, tak mustahil kita orang nak buat jahat balik kat kita. Tapi kita jangan la buat jahat kat orang kalau orang tu buat jahat kat kita, takut-takut sampai kiamat pun duk berdendam. Ishk, bahaya tu. Hidup mati kita taktau, buat takdan nak bertaubat, haa padan muka diri sendiri. -__-"

Entry ne ditulis bukan sebab ada orang buat jahat ke saya atau apa. Saja lah busan kan pada weekend ni. Baru lepas study Engineering Chemistry, nak rileks sekejap. :) Jangan pulak ada yang salah faham okey. Tapi kalau nak terasa, lagi bagus. Macam saya cakap awal-awal tadi tu, saya tujukan bukan untuk seroang, tapi ber.orang-orang. Maksudnya untuk semua la. Termasuk diri saya sendiri jugak. ^^ Tak salah kalau kita saling nasihat-menasihati. Kalau tak boleh dengan tangan, gunakan suara. Kalau tak mampu jugak, ini jela yang dapat saya lakukan. Melalui tulisan. Tak semestinya saya menulis ne saya perfect. Semasa menaip pun saya berfikir untuk diri saya, bukan semata-mata nak tuju kepada orang lain sahaja.

Tak specific kepada orang tertentu, tapi banyak orang la kan. Cakap tak serupa bikin. Mula-mula cakap itu tak boleh, ini salah, ini tak betul, jangan itu ini. Tapi akhirnya dia sendiri yang buat. Meluat kan bila kita jumpa orang macam tu. *Tapi kita tak sedar yang kadang-kadang kita pun macam tu jugak! HAHA. Ini boleh terima lagi bila dah lama dia cakap benda tu lepas tu baru dia TERbuat ke hapa. Yang paling tak boleh blahh tu bila dia sedang buat dan bercakap benda tu. Contoh lah kan, "Awak kena solat lima waktu, solat tu wajib." Sedangkan dia tu sendiri solat tak cukup, pandai pulak nak nasihat orang. CONTOH lah ne.

Saya taktau macam mana nak cakap dengan orang tu bila dia cakap tak serupa bikin. Dulu bukan main cakap facebook tu lagho, melalaikan, merosakkan. Sekarang, dia pulak yang 24jam online mengalahkan saya. Ewah, tak sedar diri ke ha? Siap suruh saya deactivate facebook kot dulu. Haha Sekarang seronok je dia onlinee. Haih, manusia manusia. tak letih ke awak hidup macam tu? Jangan nak rasa diri tu betul je. Lain kali berfikir dulu sebelum bercakap. Lepas tu jangan asyik nak salahkan orang ja. Diri  sendiri tu melampau-malampau tak sedar pulak kan. Ishk, tekanan betul dengan orang begitu. -.-

Kita kan hidup bermasyarakat sekarang. Nak nak lagi yang duduk hostel. Tak kurang yang pergi sekolah ke universiti ke. Dah tahu kita bukan nak berhidup sorang-sorang kan. Amalan berkongsi tu perkara biasa la. Saya mengaku, dulu saya tak selesa nak kongsi-kongsi barang ne sebab saya dah biasa kat rumah barang kalau beli saya guna sorang je, takda nak kongsi-kongsi dengan kakak. Masuk je U ni, tinggal dalam apartmen kan, ada roomate pulak. First time memang tak selesa, tapi lepas tu okey la. At least saya tak sebut "JANGAN AMBIL BARANG SAYA." Jadi saya bagi ja orang nak pinjam ke ambil terus ke, tak luak pun hidup saya. Nak jadi cerita lagi, ada manusia tu, tahu nak ambil barang orang je, barang dia kedekut sangat. Sekali lagi jangan salah paham. Saya tak kisah orang nak pinjam barang saya. Kan dah cakap, Kalau kita baik dengan orang, orang pun nak baik dengan kita . Ini sendiri cakap tak boleh ambil barang dia, tapi setiap hari kebas barang orang. Memang orang tu tak kisah, tapi awak tak sedar diri ke yang awak tu macam Cakap tak serupa bikin? Tak pelik ke dengan diri sendiri? Hoh, pelik bebenor lah awak ne. 

Dulu masa sekolah lagi seronok. Budak-budak kan. Biasa lah, tak matang lagi kot. (Macam la sekarang dah matang, hehe) Bab-bab homework ni la. Orang yang dah siap, kedekut sangat nak bagi pinjam dia punya. Tak bagi orang tiru la konon. Time dia tak siap, HAHA. Semua tak nak kasi kat dia. Kan kan? Padan muka. Haha Hampeh. Macam nak ketuk-ketuk je kepala orang tu. Pastu ada jugak yang kedekut makanan. Bawak bekal la mak dia masak. Orang mintak, kedekut. Tak bagi. Heh, yang orang dia nak. Pulak dah. Awat jadi lagutu? MOhohoho Manusia-manusia.

Ada lagi yang jenis dia berkawan dengan orang lain boleh, orang nak berkawan dengan orang lain tak boleh. Hoh? Paham tak? Hehe. Berbelit kan? Bior lah. Dah malas nak menulis ni. Fikir-fikirkan dan selamat beramal. Moga-moga pandai lah kita nak bermuhasabah ye. :D

11 December 2010

saya bahagia, awak pun bahagia.

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 14:56 0 comments
Bagus lah kalau awak bahagia sekarang. Dulu saya risau saya tak bahagia, tapi asalkan awak bahagia. Walaupun kerisauan saya hanya sia-sia, tapi tidak mengapa. Saya redha kerana saya ikhlas dengan awak. Apa yang saya fikirkan selama ini rupanya jauh panggang dari api. Saya tak kisah pasal diri saya, saya kisah pasal awak. Saya bingung, saya pening, saya tekanan pun tidak apa-apa, asalkan awak baik-baik sahaja. Now, terserlah awak lagi bahagia dari saya. TAHNIAH lah ye buat awak.

Maaf, entry ne bukan sebab saya cemburu atau rindu atau ada apa-apa dengan awak. Saya cuma terasa letih sangat. Buat saya hendak berbicara dengan diri saya sendiri. Sangkaan saya meleset sama sekali terhadap awak. Cukup sampai di sini saya fikirkan tentang awak. Sesungguhnya saya tidak larat lagi untuk menerima tohmahan dari manusia yang tidak pernah mengerti tentang ini. Sekiranya saya yang bersalah, saya perlu memohon maaf. Tapi sememangnya ini bukan salah saya dan mungkin hm. Semoga awak terus bahagia, dan terima kasih atas segala lakonan awak yang sempurna.

Salam sayang,
Hanim.

Perlu ke ha?

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 11:24 0 comments
Haih. Tahap kesabaran saya dah kian memuncak dan bakal meletus tidak lama lagi, walaupun pada hakikatnya saya tidak akan meletuskan diri kelak. Tapi saya sebagai PEREMPUAN GADIS WANITA yang punya perasaan yang biasa-biasa sahaja, tak mungkin boleh menahan rasa ini. Kalau hilang sabar kan, nanti ade pulok yang nak kena pelepangg dengan saya. Huh. Bangun pagi je terus nak menghilangkan mood saya yang tengah bahagia ne.



p/s : Untuk awakk tu, please la. Walaupun awak tak view belog saya ne, tapi saya nak jugak berdoa agar awak berubah. Tolong laa sedar diri, awak tu pun perempuan. Tak kan tak tahu perasaan ni. Jangan bagi saya makan hati sampai mati dengan awak yee. Saya tak nak gadoh-gadoh. Ingat lah awak tu siapa, saya ne siapa. Perlu tahu yang what goes around comes around. Karma is everywhere. Memang tak sekarang, tapi nanti, siapa tahu kan? Tolong lah ye awak. Saya merayu. Fikir-fikirkan, perlu ke awak buat macam tu?  Cukup sampai di sini. Bui~

10 December 2010

awake is the new sleep.

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 23:01 2 comments

Ya Allah, sedapnya tidur. SUMPAH BEST wei !! Dah lama kot tak tidur lama macam ne. Haha. -.-

Selalu hari-hari saya tidur pukul dua ke atas. Tapi semalam saya tidur dengan banyak sekali. Aduyai. Tahu berapa banyak saya tidur? O_o Petang balik je dari kelas tidur dari pukul 430-730. Malam dari pukul 10-1230. Lepas tu 130-730. Sedap kan? Hari ne pulak balik je dari kelas, lunch pastu tido dari pukul 230-530 kot. HAHAHAHAHAHAHAHAHA. Dasyatnyee lah saya tido. >.< 

HAPPY MONTHSARY

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 22:32 4 comments


10 10 10

10 12 10


HAPPY TWO MONTH BEE~

♥♥♥♥♥♥♥


07 December 2010

cinta cinta cinta

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 01:54 0 comments



06 December 2010

Bleeding ..

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 21:38 0 comments
 it just my heart is bleeding. i am OK. :)





05 December 2010

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 11:32 0 comments

04 December 2010

Pieces

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 21:04 0 comments
I tried to be perfect
but nothing was worth it.
I don't believe it makes me real.
I thought it'd be easy
but no one believes me.
I meant all the things I said.
If you'd believe it's in my soul,
I'd say all the words that I know
just to see if it would show.
Now I'm trying to let you know
that I'm better off on my own.

This place is so empty.
My thoughts are so tempting.
I don't know how it got so bad.
Sometimes it's so crazy
but nothing can save me
but it's the only thing that I have.
If you'd believe it's in my soul,
I'd say all the words that I know
just to see if it would show.
Now I'm trying to let you know
that I'm better off on my own.

I tried to be perfect,
it just wasn't worth it.
Nothing could ever be so wrong.
It's hard to believe me.
It never gets easy.
I guess I knew that all along.
If you'd believe it's in my soul,
I'd say all the words that I know
just to see if it would show.
Now I'm trying to let you know
that I'm better off on my own.

pain.

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 21:00 0 comments
When i say it hurts, I really mean it.

Enough for the tears darl. Too pain to hold. I'm tired. Its now up to you. Fullstops.


I'm sorry.

Tired.

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 17:47 0 comments
Even I keep in waiting, I'm also just a normal person who get tired in waiting. I hope this is appreciated by YOU. 

Yang Hilang ..~

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 17:28 0 comments

Ini comforter kesayangan saya. Beli guna duit elaun. Pegi beli sendiri. Telah dicuri oleh orang jahat yang pecah masuk bilik saya. Waaa~ T________T  Kejam betul orang itu. Tahu la comel macam saya pun comforter ne, jangan la amek. Sedihnya saya. Nak menangis pun tak guna, dah xde selimut kecintaan saya ni. :'(

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 14:27 0 comments

Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita.




SELAMAT HARI JADI !

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 00:18 2 comments



HAPPY BIRTHDAY SYAIFUL FARIS !

You are now already 20. HAHA


Here is a short cute video for you baby~





p/s : I LOVE YOU.

03 December 2010

Random Things About Hana Qasrina Hanim

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 17:33 2 comments
1. Suka merah tapi banyak barang warna pink.

2. Susah untuk tidur tapi sangat senang untuk bangun.

3. Cinta ice cream, chocolate, cake. ♥♥♥

4. Suka makan tapi tak gemuk-gemuk pun. Jangan cemburu!

5. Banyak cakap, sebab tu blog ne namanya "gadis periang". :)

6. Sebenarnya tak berani pun nak merempit dangan EGO tu, tapi hantam saja lah rynot~

7. Dulu rajin, sekarang sedikit malas. :D

8. Tak ada self-confidence. Takut nak cakap depan orang ramai.

9. Anti mat rempit.

10. Benci perokok.

11. Mempunyai daya tahan yang sangat lemah. aka mudah jatuh sakit.

12. Tahap allergy yang melampau.

13. Tak suka tempat yang berhabuk dan semak.

14. Gemar untuk tidur, tapi tak pandai tidur awal. O_o

15. Tak tahu bersukan kecuali menunggang basikal. T__T

16. Kaki bangku. HAHA

17. Tak creative.

18. Gossip tapi tak jaga tepi kain orang.

19. Tiga prinsip : minta maaf, terima kasih, setia kawan.

20. Benci masa lalu.

21. Suka bersila masa duduk atas kerusi.


 

apabila gadis periang berbicara Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez