23 February 2011

selain blog, siapa lagi?

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 10:12
Kalau saya patah hati, saya gembira, saya sedih, saya excited, blog la tempat saya nak mencurah itu ini. Sebab saya tak tahu pada siapa saya nak luah.


Kalau boleh saya katakan pada dunia bahawa saya sangat sedih, alangkah bahagianya. Sekurang-kurangnya boleh meredakan kesakitan yang dialami ni. Sungguh saya sedih, air mata dah tak tertahan lagi. Tapi siapa yang mampu mengubati? Walaupun saya ego, walaupun saya berkeras, tapi saya tak dapat menipu diri sendiri. Saya tak kuat macam orang lain. Saya tak pandai nak jaga hati diri sendiri. Lebih pentingkan orang lain. Siapa yang sanggup dengar cerita bodoh saya?






Ya Allah, tabahkan lah hati saya. Saya sangat lemah nak menghadapi dugaan ne. Air mata yang gugur ke bumi ne menunjukkan saya memang tak dapat menerima kenyataan. Bantulah saya Tuhan. Berilah yang terbaik buat saya. InsyaAllah saya akan redha dengan keputusanMu Tuhan.

The only person who can make u stop crying is the one who made u cry.

Saya nak bahagia. Saya nak gembira sentiasa. Kenapa sekarang selalu saja nak emosi? Nak marah-marah orang? Dan tahap kesabaran saya dah semakin menurun. Saya tak nak diri saya yang ini. Saya bukan begini dan ini bukan saya.

Awak, sabar ya. Mungkin ini tempoh untuk kita berfikir. Saya tak tahu apa yang saya dah lakukan. Saya tak dapat nak mengaku kalah. Mungkin sebab saya sensitive dan ego saya tinggi. Tapi sekejap saja. Saya sayang awak, awak tahu kan? Saya tahu awak pun sayang saya. Tapi mungkin sayang kita dah berkurang, atau ia adalah proses untuk menyelami cinta dengan lebih dalam. InsyaAllah jodoh akan menyebelahi kita, ameen.

1 comments:

syaifulfaris on February 23, 2011 at 7:40 PM said...

syg sy xbrkurang awk. sy nk awk tahu tu.
n bila baca yg ini. sejuk cket hati sy.
myb sbb awk dh nmpk jln utk motivasikan dri awk sndri.
mnta maaf sbb kali ni sy xbyk mmbantu. sbb ego sy ckp mslh ni dtg dr bnda yg kecik n ttba jd smpai mcm ne. -.-
cuba lapangkan minda awk, terima apa yg sy ckp n jgn sakit hati dgn sy lg. oke syg?

bila ada mslh. cuba utk jd kuat awk.
jgn seksa bdn awk. jgn skip meal.
skng awk dh xsihat. mkn laa ubat syg.

MUSIBAH DI ATAS MUSIBAH DIPENUHI HIKMAH.
Tuhan sdg berbicara tntg SABAR dan IKHLAS..ujian adalah tarbiah dr Allah.

i love u Hana Qasrina.

Post a Comment


 

apabila gadis periang berbicara Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez