16 August 2011

Semoga Terbuka Hatinya,

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 21:33
Assalamualaikum and Hello !

Apa khabar iman kita hari ini? Apa khabar jasad kita hari ini?
Tepuk dada tanya akal.

So long since my last update. Terima kasih kepada yang sentiasa menziarah blog usang ni. Syukran kerana selalu support penulisan saya yang biasa-biasa ni. InsyaAllah, jika masih dikurniakan idea dan kudrat yang sihat saya akan terus menabur sumbangan buat santapan minda kalian.

Post saya kali ini mungkin sedikit berlainan dari yang sebelum ne. Tapi ada diantara kalian yang sejak awalnya follow blog saya, tahu apa yang sering saya sampaikan. Iaitu kisah hidup saya. Detik-detik sukar yang sering saya lalui, saat-saat gembira yang berdetik tika mata saya berkelip.

Alhamdulillah. Kita masih hidup hari ini. Ketahuilah, kita masih dihidupkan oleh Allah kerana Dia sedang memberi kita peluang untuk bertaubat dan berubah. Sesungguhnya Dia lah Maha Mengatahui lagi Maha Penyayang. Syukurlah pabila Allah mengekalkan hidayah-Nya kepada kita. Kerana hidayah itu hanya diberikan kepada manusia yang terpilih. Syukur.

Di bulan indah ne sama-sama lah kita melakukan transformasi dari yang buruk kepada yang baik, dari yang baik kepada yang lebih baik. Mudah-mudahan sentiasa mendapat redha-Nya. Bicara saya ne jangan pula disalah tafsir. Saya bukanlah gadis yang sangat baik, masih melakukan kesalahan. Tapi Alhamdulillah, Allah sedang menurunkan pertolongan kepada hambanya yang naif ini.

Kadang-kala kita bertekad untuk berubah, pasti akan muncul pelbagai dugaan dan halangan. Dan itulah ujian dari Dia. Sejauh mana kesediaan kita untuk mendapat rahmat-Nya. Banyak sangat gangguan di fikiran. Godaan syaitan lebih kuat menguasai akal, kerana dunia tak akan pernah cukup!

InsyaAllah, saya telah buka hati saya untuk Dia yang kekal. Untuk menuju redha-Nya. Dengan ini saya harap si dia juga terbuka hatinya. Amin.♥

Hamba Allah yang daif ilmunya,
Qasrina.

0 comments:

Post a Comment


 

apabila gadis periang berbicara Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez