26 June 2010

it just a nevermind word.

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 19:34
Reactions: 
0 comments
yeah. every time. it is just a never mind word. I'm really tired but I've to go on. they stop me from stop like-ing (^_^) . i can't. nope! i can't let this to happen anymore. but how? ooh mann! this is a ****ing shit feeling in my world. is there any hope? maybe. may be. NO! lets finish this up. stop acting like this Hana Qasrina Hanim ! like what YOU just said, this is the time to move on babe. just move on lah kids! find the true okay. (^_^) is not for you. please smile and STUDY! :)

lotsa love,
hana ♥♥

u hurt me. did you know?

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 12:08
Reactions: 
0 comments
Yes, u hurt me.




Deeply inside, I'm injured.


24 June 2010

sakit.

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 12:33
Reactions: 
0 comments
sakit? sakit apakah?

sakit hati. sakit badan. sakit kaki. sakit mata. sakit sakit yang sakit sekali. :)

ada ubat tak? tahu tak mengapa sakit? jawapannya :

kita sakit bila hati kita sakit. bila hati kita sakit, jiwa kita juga sakit. mengapa?

apa kaitan hati dan jiwa? dan di mana letaknya akal fikiran? adakah sudah tidak berfungsi? ohh!

okey. di sini aku ingin meluahkan kata hati. tak nak baca? sapa suruh baca. ^^,

soalan pertama : mengapa sakit?
kerana tak sihat.

soalan kedua : mengapa tak sihat?
kerana sakit.

soalan ketiga : anda tidak menjawab soalan.
soalan ke tu?

soalan keempat : mengapa sakit?
kerana kena hujan semalam.

soalan kelima : mengapa membiarkan diri terkena hujan?
bukan terkena, tapi kena. oh, sebab nk pegi bayar saman lah.

soalan keenam : ada punca lain menyebabkan tak sihat?
ada, sebab hati tak sihat.

soalan ketujuh : mengapa hati tak sihat?
kerana dilukai.

soalan kelapan : bagaimana hati boleh dilukai.
hati telah diguris.

okey. cukup lah. penat nk tulis soalan jawapan mcm ni. buang masa sahaja. HAHA (:

inilah cerita hidup saya. yang mcm2 persoalannya. bilakah akan saya mencapai kebahagiaan? oh, diakhirat sana yang kekal abadi. saya perlu mencari sesuatu yang hilang. sudah sebulan saya berada di tempat ini, mungkin sudah tidak asing lg buat saya. mungkin. tapi hati ini masih kosong. adakah kerana perpisahan dengan ibu ayah? kakak? atau sahabat? mungkin tidak. kerana semuanya terpahat dalam sanubari saya. setelah berfikir sejenak, barulah aku menyedari bahawa saya telah kehilangan sesuatu. ya, ia HILANG. saya bahagia di sini. kehidupan baru yang saya inginkan. "kehidupan baru". siapa sangka, saya dapat membina "kehidupan baru" di sini. tapi, saya tetap saya. "kehidupan baru" tidak boleh mengubah apa-apa. kerana telah tertulis dalam suratan takdir bahawa inilah saya. Hana Qasrina Hanim. nama yang penuh makna, tapi masih tidak dapat mengubah segalanya. "Hanim" yang membawa malapetaka, adakah bakal kembali menimpa saya? bagaimana saya menyingkirkannya? suatu hari nanti, pasti terjawab jua tatkala segalanya sedang leka dgn alam maya.

saya telah kehilangan kasih sayang. ya, KASIH SAYANG. berikan saya kasih sayang, seperti sebulan dahulu. saya menangis sendirian tanpa kasih sayang. permintaan saya cuma sedikit, iaitu "kasih sayang". apabila ia datang, saya melepaskannya. apabila ia pergi, saya menginginkannya. bantulah saya, tuhan. wahai tuhan, berilah petunjukmu untuk saya mencari di mana "kasih sayang". sihatkanlah hati ini, sihatkanlah jiwa ini untuk meneruskan kehidupan kerana saya tidak kuat menghadapinya. jika itu "kasih sayang" saya, maka dekatkan lah dengan jiwa ini, jika itu bukan "kasih sayang" saya, jauhkanlah dari hati ini. kerana saya hanya manusia biasa yang kadang kala alpa dengan keindahan dunia. bimbinglah saya, pimpinlah saya..

bukan kemewahan atau kecantikan menjadi ukuran, tetapi hanyalah secebis kebahagiaan. :)

20 June 2010

saya suka awak, tahu tak?

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 22:55
Reactions: 
0 comments
macam mana saya nak xpresskan yang saya suka awak?

saya suka awak, tahu tak?

alangkah bahagianya kalau awak milik saya.


akan saya simpan awak dalam peti besi, supaya awak tidak dicuri orang.


saya suka awak, tahu tak?

saya nak sangat pandang awak, lihat senyuman awak.


saya suka awak, tahu tak?



saya mahu awak lihat saya, dan saya dapat menatap mata awak.


saya suka awak, tahu tak?


saya nak sangat awak jadi kawan saya, temankan saya.


saya suka awak, tahu tak?

17 June 2010

engineering computing?

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 16:20
Reactions: 
0 comments
subjek yang paling bosan!

10 June 2010

ya, kamu lah syg..

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 19:00
Reactions: 
0 comments
pertama kali aku melihatmu, jantungku berdebar..
adakah ini dinamakan cinta?


mungkin. kerana ini pertama kali aku mengalaminya. setiap saat ingin mataku memandangmu.. ke mana jua, hatiku pasti bersamamu.. namun dunia tak seindah pelangi, kerana aku bukan pilihanmu. tapi kenapa harus aku berduka? ini bukan saatnya kerana hidup ini baru bermula. masih jauh lagi perjalanan untuk mengenali yang lain..

hatiku kini hancur, inginkan kamu mengubatinya. mengapa harus kamu mengelak dari menerimaku? andai aku menerima yang lain, adakah kau juga akan terluka? perlukah aku menerima kasih dari orang yang bukan aku cintai, yang bukan aku ingini? adakah ini takdirku? suratan memisahkan cintaku padamu, tiada apa lagi yang mampu kamu lakukan?

ingin ku katakan betapa aku inginkan kamu, betapa aku perlukan kamu. tak pernahkah kamu cuba untuk mengerti perasaan ini? rasa hati ini? aku hanya gadis yang amat dahagakan perhatian, mungkin seperti kamu juga..

aku tak ingin mempermainkan curahan kasih sayang dari orang yang aku tidak cintai.. ya, kamu lah syg.. aku cinta kamu! kini masih belum terlambat untuk kamu katakan bahawa kamu juga menyintaiku..

andai cintamu bukan untukku, katakan dan luahkan. hancurkan lagi hati ini.. aku rela berduka daripada merana menyintaimu. akan aku hapuskan rasa ini, sesuci kapas.. akan aku lupakan kamu, wahai teman seperjuangan..







 

apabila gadis periang berbicara Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez