18 May 2010

BAD BYE

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 10:08
Reactions: 
0 comments
a big

GOOD BYE

to you dude!

09 May 2010

my everything, mama!

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 11:24
Reactions: 
0 comments

.HAPPY MOTHER'S DAY.
♥ ♥

mama, adik syg mama. uncountable. adik terlalu sygkan mama. selama adik hidup 17tahun ni, adik tak pernah berpisah dgn mama. mama lah segalanya dlm hidup adik. mama sentiasa ada di samping adik ketika adik susah dan senang. sepanjang hidup adik, adik selalu menyusahkan mama. adik suka bg mama sedih, adik suka marah mama, adik suka buli mama, adik suka buat masalah kat mama, tapi mama masih sabar dgn adik. mama lah ibu yg paling baik kat dunia ni. mama layan saja semua karenah adik. mama lah ibu adik, mama lah kawan adik, mama lah teman adik. mama tak pernah biarkan adik menangis, mama pasti buat apa saja utk anak mama. mama tak pernah biarkan adik lapar, mama pasti menyediakan hidangan yg lazat meskipun mama penat dan letih. mama sentiasa memberikan kegembiraan pada kita sekeluarga..


tak lama lg, adik kena berpisah dgn mama. untuk mencapai cita-cita kita. segala usaha penat lelah mama tak akan adik lupa. kejayaan adik ini adalah untuk mama. adik akan buat mama bangga dgn adik, itu janji adik. lps ni, xdk sapa dh nk mlawak dgn adik, xdk sapa dh nk kejut adik pagi pagi, xdk sapa dh nk bwt sarapan kat adik, xdk sapa dh nk masak kat adik, xdk sapa dh nk bg hadiah kat adik, xdk sapa dh nk p jenguk adik kt skolah klw ada masalah, xdk sapa dh nk blnja adik melo ais, xdk sapa dh nk tlg basuh baju adik, xdk sapa dh nk lipat baju adik, xdk sapa dh nk tlg iron baju adik, xdk sapa dh nk kemas bilik adik, xdk sapa dh nk dgq masalah adik. nanti, adik xboleh teman mama shopping dh, xbley jd driver mama dh, xbley tlg p kedai utk mama dh, xbley teman mama p knuri dh, xbley buli mama dh, xbley mlawak dgn mama dh, xbley tlg mama kt dapur dh, xbley buat bising kt umh dh, xbley btengkaq dgn kakak dh. segalanya bakal berubah dlm rumah kita. lps ni sapa lg yg boleh berjanji nk bg hadiah kat adik? mama dh terlalu byk spent utk adik. kat sana nnt, sapa nk bg semua tu? mcm2 mama bg kat adik semata-mata nk adik berjaya. hanya itu saja cara utk adik berusaha. kt sana nanti, sapa nk buat mcm tu? mama..




tiga hari sebelum spm..
"mama pesan, bg dpt 5a keatas. mama beli ni mahai tw!"

its cost rm700

klw adik dpt 7a mcm mana? "mama bg kereta"



selepas keputusan spm..

worth 64k.



lps tw keputusan matrik..

bernilai rm2150



lps tw keputusan upu.

walaupun mlm tu mama demam, tp mama ikut jgk p beli beg yg adik nak.
tengs mama. ♥

rm125


semua perbelanjaan selepas ini pun akan ditanggung oleh mama. xdk ibu yg lebih baik dr mama, yg memberi ganjaran kpd setiap kejayaan. adik janji, adik xkn hampakan mama. adik akan buat mama bahagia. adik sayang mama. selamat hari ibu, mama..

mama, jaga kesihatan tw. jgn menangis lg.. adik pergi menuntut ilmu..
adik dh ajaq mama guna Facebook, YM, bukak emel. nanti mama kna bukak sniri, adik xdk dh nk tlg bukak. lps ni mama slalu la on9 dgn adik. adik rindu mama..




06 May 2010

pengajaran dan pembelajaran

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 22:20
Reactions: 
0 comments
aku manusia biasa. punyai akal dan fikiran yg sederhana. iman belum cukup kuat di dada. nafsu masih bergelojak dijiwa. namun setiap yg berlaku, akan aku semat di minda. tak akan aku ulang di sana. apa yg terjadi pasti ada hikmahnya dan aku menerima segalanya dgn rela. takdir sudah ditentukan tapi kita masih boleh mengubahnya. aku bukan siapa-siapa, seperti hamba Allah yg lain juga. masih melakukan kesalahan yg sama tanpa melakukan anjakan paradigma. mungkin suatu hari aku akan sedar, aku xakan selamanya bersama dia. walaubagaimanapun kami pasti bertemu jua.

kesalahan dan kesilapan. perkara yg sering dilakukan oleh semua manusia. kadang-kadang kita alpha dgn keindahan dunia, sehingga kita lupa tentang keredaannya. bagaimana untuk menjadi sempurna apabila kita sering dipandang hina? usaha dan perubahan yg dilakukan hanya sia-sia sahaja. kebaikan yg dilakukan bukanlah semata-mata ingin mndapat perhatian, tapi cuma sedikit penghargaan. ingatlah, dan renunglah kerana aku masih berpegang kepada karma. namun aku bukan seorang yg pendendam, kerana itu bakal memusnahkan segala yg telah dibina.

MAAF, satu perkataan yg amat menyakitkan. tetapi ia membawa makna yg membahagiakan. aku seorang yg pemaaf, bukan? aku rela memaafkan sesiapa sahaja kerana sayang. apa itu SAYANG? aku belum cukup dewasa untuk mendefinisikan perkataan tersebut namun aku dpt merasainya. aku sayangkan manusia di sekelilingku. tiada sedikit pun dendam yg terkesumat di hatiku. memaafkan tidak bermaksud merelakan. memaafkan memerlukan sedikit penjelasan dan bukan suatu pemberontakan serta perlu menyelesaikannya secara aman.

YA, aku telah mengaku yg aku telah melakukan kesilapan. dan saban kali aku menyedarinya, kata maaf akan aku pinta dgn sepenuh jiwa. kerana tidak mahu meruntuhkan segalanya. namun, nasibku masih sama. walau berdiam diri atau masih berkata-kata, pandangan manusia masih serupa. terlalu hina di mata mereka. setiap yg terjadi akan aku jadikan pengajaran dan pembelajan. pengajaran supaya tidak melakukan kesalahan dan belajar semula untuk membuat kebaikan. itu lah aku...


04 May 2010

counting the days..

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 17:15
Reactions: 
0 comments
jangan diucap selamat tinggal ..

tak tertahan dh air mata ni, bila dpt tau keputusan matrik dan upu. alhamdulillah aku diterima ke matrik penang dlm aliran sains fizikal dan asasi uitm dlm jurusan kejuruteraan kimia. kedua-duanya adalah harapan dan impianku. aku berbangga dgn diri aku kerana telah berjaya menyelesaikan satu langkah dan bakal menuju ke langkah seterusnya. namun, aku masih sedar yg langkah ini masih belum tamat. masih byk lagi yg perlu aku pelajari. alam ini terlalu luas diminda dan terlalu sempit utk diteroka. siapa aku? aku adalah seorang hamba kepada satu tuhan. aku adalah pengikut kepada seorang rasul. aku adalah anak kepada ibu bapaku. aku adalah pelajar kepada guruku. aku adalah adik kepada kakakku. aku adalah kekasih kepada buah hatiku. dan aku adalah teman kepada sahabatku. itulah aku. tapi aku masih rasa kerdil dan hina kerana aku belum cukup sempurna.

aku takut dgn diriku. aku belum pernah berdikari. mampukah aku berdiri sendiri? YA. ini adalah keputusanku. aku harus nekad. dan bangun dari tidur lenaku. namun aku tidak boleh menipu pada diri sendiri. ketakutan yg dirasai tertalu kuat utk aku tepis. bagaimana harus aku tempuhi segala cabaran dan dugaan sendirian? tapi benar kata temanku, wani. kita sebagai perempuan, harus berdiri di atas kaki sendiri. tidak boleh selamanya dlm perhatian dan jagaan orang lain. sayu sungguh hatiku. adakah ini realiti atau fantasi? aku bakal meninggalkan keluargaku yg selama ini belum pernah aku tinggalkan selama lebih 17tahun. aku akan berjauhan dgn kekasihku yg merupakan tulang belakangku. dan yg paling memilukan, aku harus berpisah dgn teman-teman yg baru aku ingin kenali. mena, mya, wani, anis, kinah, ncky, sab, ajir, sheik arif, shaik azri, fazhar, paly, min, addy. ini adalah kebahagiaanku. tak rela aku berpisah dgn kalian semua. Last Corner the best! ♥

mama, abah.
adik syg mama dgn abah. adik mintak maaf. adik bukan anak yg baik. tp adik dh cuba buat yg terbaik. ampunkan adik sekiranya telah melukakan hati mama dan abah. maafkan adik jika adik menconteng arang ke muka mama dan abah. tp kali ini, adik dah buktikan adik mampu berjaya. semua ini adik lakukan untuk mama dan abah. adik tak mw lagi mama dan abah rasa kecewa dan malu. ini janji adik. adik akan jaga diri adik. adik akan jaga maruah keluarga kita. utk kakak, mengapa harus terasa hati? mama dan abah xpernah lebihkan adik. cuma adik berusaha lebih, maka adik layak utk mendapat lebih. kakak perlu berusaha lebih. jgn hanya tahu mengata adik. sbb adik ni adik kakak. xperlu bermusuhan dgn keluarga sendiri. kelebihan yg adik dpt adalah dgn usaha adik sndiri. jaga percakapanmu, kerana lidah mampu membunuh diri sendiri. cemburu antara adik beradik adalah perkara biasa, tp jgn terlalu ikut perasaan sendiri. jgn menconteng arang ke muka sendiri. jgn meludah ke langit. ingatt pesan adik. (; for mama n abah, tengs utk semua. adik rasa dihargai. ^_^

kawan-kawan semua, hanim sayang hampa. tp seriusly, tak rinduu pon kwn2 maktab. dan xmau rindu the memories yg ada di situ. hanim bukan siapa2 lg di hati kawan-kawan sana. suma dh go on dgn hidup masing2. even hanim xrasa apa2, tp tetap nk wish gudluck kt suma kawan2. utk mmbe2 bahiyah, i miss u friends. hanim dh redakan segalanya dgn apa yg berlaku. biarlah ianya menjadi kenangan dan satu tauladan utk kita di masa akan dtg. aku sudah berubah, kalian bila lagi? cukuplah dgn sifat kebudak-budakan tu. krn dgn sifat itu, kalian tak akan kemna-mna. bukalah pintu hati utk sesuatu yg baru, utk menerima kebaikan. hanim nak kita semua berjaya nanti. teman-teman yg pernah menjadi kawan-kawanku, hanim tak akan lupakan kalian. segala jasa baik kalian akan aku igt smpai bila2. credits tu Farahani, Nasuha, dan Aufa. tengs alot! buat Farahani, km syg hmpa sgt2! segala jasa dan pengorbanan mpa utk km, xkn km lupa. mpa kwn baik km selamya. km doakan mpa berjaya nanti. igt pesan km ; kalau orang lain boleh kenapa kita tak boleh? tuhan bagi kita akal yang sama, tapi memerlukan usaha untuk memanipulasikan kepakaran yang kita ada. mind set tu sangat penting. kalau kita kata susah, maka susahlah. hanya tinggal sikit saja tenaga yg diperlukan untuk berjaya! Nasuha sayang, jgn main byk sgt tw. igt masa depan. Aufa, tambah sikit lagi usaha. aufa boleh, bukan tak boleh. cuma kena rajin lagi. apa2 pun all the best utk kalian semua ok. (;

yg terindah ialah Last Corner. akan hanim ulang seribu kali kerana inilah kebahagiaan hanim. nak diulang jugak, Last Corner adalah pelangi. pelangi yg muncul selepas hujan. pelangi yg mewarnai kehidupan hanim. pelangi yg memberi corak di atas plane paper. *xdk kna mngena. hehe. dlm masa 3 bulan ni, terlalu byk kenangan kita bersama. tak terucap betapa gembiranya mndpt kwn2 mcm LC. masa skolah dulu xdpt kwn2 yg bersatu-padu, bekerjasama mcm ni. nk breakfast pon sama-sama. men badminton harung abeh suma owg. klw karok, padat satu bilik. bila men bowling kampoi abeh empat lane. petang2 lepak taman, mcm kanak2 yg comel. bila busan ajak p tomyam. jumaat ja p p.malam. kdg2 tidoq pon sama-sama. kenangan, terlalu byk untuk ditulis. kita konvoi ramai2. smpai ada satu masa tu 7 bijik keta kita konvoi. mmg setai. masa lapang yg ada pasti kita luang bersama. LC dh menutup ruang kosong dlm cerita hanim.boleh dikatan hampir setiap hari kita bersama. kita dh umpama satu keluarga. susah senang kita lalui bersama. suka duka kita ratapi segalanya. kegembiraan yg kita rasa, hanya sementara. hanya menghitung masa untuk berpisah. gelak dan tawa LC akn sntiasa terpahat di sanubari. akan hanim jadikan kenangan yg paling indah dlm nota hidup hanim. tak terucap dgn kata-kata betapa gembiranya bersama semua. menitis air mata tatkala hanim tahu kita semua bakal berpisah, walaupun berpisah untuk kebaikan. tapi hati ini belum rela melepaskan LC. kawan2 dh dekat sgt dgn hati hanim, xsggup berpisah dgn mpa suma! waa :(( kenangan kita. igtlah selamanya. walaupun kita jauh, tp jgn biarkan jarak memisahkan kita. hope, satu hari nanti kita akan bertemu kembali sebagai warga Last Corner. terlalu byk yg ingin diluahkan, tapi tersekat. sebak sudah mula terasa. mungkin mpa suma xrasa seperti yg hanim rasa. tp, inilah hakikatnya. hanim sangat sayangkan LC.



hanim sedih, sedih sgt2. air mata mmg dah tak tertahan dari menitis ke pipi. hanim terpaksa melepaskan semuanya. segala yg dibina harus aku tinggalkan. mama, abah. syg. dan LC. hanim sayang semua. walaupun lebih dr 2 minggu lg, tp tarasa keheningan perpisahan ini. berhijrah kerana tuhan, pasti mendapat ganjarannya. walau di mana pun kita, ilmu adalah bekal yg paling penting. ini kali pertama aku merasa kehilangan walaupun semuanya masih didepan mata. ;((



01 May 2010

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 18:25
Reactions: 
0 comments
happy gila. sedih gila


 

apabila gadis periang berbicara Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez