01 April 2011

kalau lah aku tak rabun ,

Teneneow HANA QASRINA HANIM at 01:23
Reactions: 
Ya Allah, beratnya ujian-Mu.


Sehingga hari ini baru aku sedar betapa susahnya hidup, betapa siksanya dunia. Mengapa aku yang dipilih hari ini? Mengapa aku yang menjadi hamba-Mu hari ini? Mengapa dugaan ini berlaku hari ini? Jelaskan.



Kalau aku tak rabun, aku boleh buat apa sahaja dengan senang. Kalau aku boleh melihat tanpa apa-apa bantuan, mudahnya hidup. Seperti orang lain. Kalau lah aku tak rabun, sudah tentu aku tidak memerlukan cermin mata ataupun kanta sentuh. Kalau aku tak rabun, duit mak ayah aku pun tak habis nak belikan aku alat bantuan itu. Kalau aku tak rabun, masa aku pun tak perlu digunakan untuk pakai contact lenses.



Cermin mata dah patah. Contact lenses dah expired. Sekarang aku nak melihat macam mana? Aku dah kehabisan alat bantuan. Ohh tuhan, sembuhkan lah aku dari penyakit rabun ni. :(

0 comments:

Post a Comment


 

apabila gadis periang berbicara Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez